02 januar 2014

Julestjerner

Her er lige et post-juleopslag. Fremgangsmåden for disse stjerner har jeg fundet i blogland, og jeg kan desværre ikke huske hvor; hvor end jeg ellers gerne ville kreditere ophavskvinden.






Flet en stjerne:

Det kan måske virke som en besværlig måde at lave disse stjerne på, men det er klart lettere end at komme maskeringstape på hele strimlen, og samtidig sparer du gevaldigt på mængden af tape;) Når du har lavet et par strimler, ligger det i hånden og går rimelig tjept.

Du skal bruge
  • stjernestrimler
  • maskeringstape
  • saks
  • blyant/kuglepen

  1. Begynd med at flette en almindelig stjerne
  2. Skravér de områder, der er synlige
  3. Luk stjernen op igen. Du skal bruge en strimmel som skabelon (alle 4 strimler er ens)
  4. Tag et nyt sæt stjernestrimler, 4 stk., og sæt maskeringstape på de områder, der svarer til de skraverede områder på skabelonen
  5. Flet stjernen:)
  6. OBS vær opmærksom på, hvilken vej rundt du fletter stjernen. Du skal flette samme vej, som du flettede skabelonen-stjernen for at få det til at passe;-)
Så er der stjerner til næste års juleoppyntning;-)

Dette er min første DIY, hvis du følger den, vil jeg gerne have kommentarer til, hvordan den fungerer.

1 kommentar: