23 marts 2014

Godt begyndt

Hvor er det skønt at være igang med en sweater, der nærmest strikker sig selv. Det er en kæmpe fornøjelse, fordi værktøjet er i orden og garnet nøje udvalgt. Den nederste del af ryg- og forstykke er færdig, og jeg fryder mig over, hvor nemt det er at lade arbejdet hvile, mens der strikkes ærmer.





Rundpindene er konstrueret således, at man bare skruer pindene af og sætter en plasticstopper på istedet, måske en selvfølge for den erfarne strikker, men for en glad amatør og (næsten) nybegynder som mig, er det en genial opdagelse. Tidligere har jeg brugt lang tid på at sætte maskerne over på en tråd og senere tilbage igen. Metoden er noget så langsommelig og dræber min glæde ved at strikke, derfor er jeg bare begejstret:))


Ingen kommentarer:

Send en kommentar